نبض اقتصاد آنلاین:برگه های تقویم ها به سرعت ورق می خورند وحماسه ای دیگر نزدیک است .یک روز ملی و جهادی در پیش داریم انتخاب رییس جمهور چهاردهم و یک انتخابات پر شور و شیشه ای که همه تحولات و مراحل آن توسط مردم و نمایندگان آنان که مجری هستند رصد میشود و همه چیز از پشت شیشه براق و تمیز نمایان است.

*دکتر محمد حسین شهسوار

برگه های تقویم ها به سرعت ورق می خورند وحماسه ای دیگر نزدیک است .یک روز ملی و جهادی در پیش داریم انتخاب رییس جمهور چهاردهم و یک انتخابات پر شور و شیشه ای که همه تحولات و مراحل آن توسط مردم و نمایندگان آنان که مجری هستند رصد میشود و همه چیز از پشت شیشه براق و تمیز نمایان است.
حالا می ماند کاندیداهایی که داعیه بردن این رقابت شیشه ای را دارند.انتخابات شیشه ای یک برنده شفاف و از جنس شیشه می خواهد.بجاست و شایسته است که همه این عزیزان در صحبت هایشان و برنامه های خود شفاف اهداف و عملکرد آینده و نظرات خود را بیان کنند.در محور سیاست خارجی و روابط با دنیا برنامه هایشان را بیان کنند.در مورد رفاه جامعه و مردم عزیز ایران برنامه شفاف و جامع و قابل اجرا ارائه دهند.
برای اقتصاد بطور واضح شفاف و بی پرده بگویند برنامه شان برای ارز چیست؟از کدام مکتب اقتصادی برای ساماندهی اقتصاد کشور بهره خواهند جست ؟
دنبال اقتصاد کلاسیک نئوکلاسیک هستند یا هنوز دولت را متصدی اقتصاد خرد و کلان کشور میدانند؟
آیا توان و پتانسیل تلفیق اقتصاد اسلامی با مکاتب اقتصادی جهان مثل شیکاگو‌ کینز اتریش نهاد گرای جدید را دارند؟رفتار اقتصادی آنها چیست؟برای صادرات به خصوص در حوزه خام و غیر خام نفت چه برنامه ای دارند؟برنامه آنها برای بازار پول و بازار سرمایه چیست؟برای ۷۰۰ شرکت بورسی که سرمایه های آحاد ملت آنجاست آیا نقشه راه دارند؟برای انحصار های اقتصاد افکن خودرو نهاده های کشاورزی بنزین گازوییل گاز چه طرحی دارند؟
برای تکلیف مسکن و آرزوی تقریبا محال خانه دار شدن جوانها چه راهکاری میخواهند ارائه دهند؟به تورم و اشتغال اندیشه کرده اند ؟برای نوجوانان جوانان و سالمندان و مسائلشان فکر کرده اند؟
همه اینها را بعلاوه معرفی تیم های فکری اجرایی و اقتصادی خود را شفاف قبل از انتخابات شیشه ای بیان کنند تا مردم با دلگرمی انتخاب کنند.
امروز انتخابات یک واجب شرعی عینی است و اگر با شفافیت مواضع کاندیداها و شیشه ای برگزار کردن آمیخته شود معجونی می شودکه یک ایران را از شادی و نشاط سرمست می کنند.
کاندیداهای محترم لطفا شفاف و واضح مواضع خود را بیان و برنامه هایشان را با ذکر نام های همکاران آینده شان بیان کنند.

*اقتصاد دان