براساس آمار سایت worldpopulationreview در ایران بیش از ۱۱ میلیون موتورسوار وجود دارد که نشان‌دهنده محبوبیت و نقش مهم موتورسیکلت‌ها در حمل‌ونقل روزانه مردم است. نکته بسیار مهم در انتخاب موتور سیکلت، مطابقت این وسیله محبوب با نیازهای روزمره کاربر است. نیازهای کاربران موتورسیکلت شامل عواملی مانند مصرف سوخت، راحتی، ایمنی و قابلیت‌های فنی می‌شود. در این مقاله، قصد داریم به معرفی بهترین موتورسیکلت‌های موجود در بازار ایران بپردازیم تا با اطلاعات جامع و دقیق، بتوانید انتخابی آگاهانه و مطمئن داشته باشید. دعوت می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید و با گزینه‌های برتر آشنا شوید.

موتورهای استریت؛ موتورسیکلت‌هایی مناسب شهر
موتورهای استریت یا شهری هستند. این موتورسیکلت‌ها همانطور که از نامشان مشخص است، برای رانندگی در شهر به منظور استفاده شخصی و جابه‌جایی بار و نفر طراحی شده‌اند. در ادامه، جدول بهترین مدل‌های موتورسیکلت استریت را در ادامه آورده‌ایم:

مشخصات یاماها XSR ۱۵۵ بنلی ۱۵۰ پالس NS ۲۰۰ باکسر ۱۵۰ TVS آپاچی ۲۰۰
حجم موتور (سی‌سی) ۱۵۵ ۱۴۸ ۲۰۰ ۱۴۴٫۸ ۲۰۰
حداکثر قدرت (اسب بخار) ۱۳٫۲۸ ۱۲ ۲۳ ۱۲ –
گشتاور (نیوتن‌متر) ۱۴٫۲۶ ۱۱ ۱۸ ۱۲٫۶ –
سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری انژکتوری انژکتوری – انژکتوری
سیستم تعلیق جلو تلسکوپی تلسکوپی تلسکوپی تلسکوپی تلسکوپی
سیستم تعلیق عقب تک کمک فنر گازی تک کمک تک کمک تک کمک تک کمک
وزن (کیلوگرم) – – – – –
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) ۱۲۰ ۱۱۰ – ۱۱۰ –
ویژگی‌های برجسته طراحی اسپرت، سیستم استارت و توقف خودکار، چراغ‌های LED سواری نرم، کیفیت ساخت مطلوب، مصرف سوخت مناسب استایل جذاب، قدرت بالا قدرت بالا، استهلاک کم –
این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین موتور استریت را با‌توجه‌به نیازهای خود انتخاب کنید. در این بخش ۲ مورد از مهم‌ترین موتورهای شهری را به‌تفصیل معرفی کرده‌ایم.

بنلی TNT۱۵۰؛ بهترین موتورسیکلت ۱۵۰ سی‌سی شهری
موتورسیکلت‌های برند ایتالیایی بنلی در چین تولید شده و مدل‌های مختلفی از آن در ایران عرضه می‌شود. یکی از مدل‌های معروف، بنلی TNT ۱۵۰ است. این موتور از یک انجین ۱۴۸ سی‌سی چهار زمانه، دو سوپاپ و تک سیلندر ساخت سوزوکی بهره می‌برد که ۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. ویژگی‌های مهم این موتور عبارت است از:

سیستم سوخت‌رسانی: انژکتور برقی
جعبه‌دنده: پنج سرعته
ظرفیت مخزن سوخت: ۱۶ لیتر
مصرف سوخت: ۲.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
حداکثر سرعت: ۱۱۰ کیلومتر در ساعت
ترمزها: دیسکی جلو ۲۴۰ میلی‌متری، کاسه‌ای عقب
با وجود کیفیت و عملکرد فنی مناسب، رقابت با برندهایی مانند آپاچی و باجاج باعث شده تا بنلی TNT ۱۵۰ کمتر موردتوجه خریداران ایرانی قرار گیرد.

باجاج باکسر؛ بهترین موتور سیکلت استریت هندی موجود در بازار
ویژگی‌های فنی موتورهای استریت باعث محبوبیت بالای آن‌ها بین جوانان شده است. برندهای هندی نقش مهمی در تولید موتورهای استریت دارند. باجاج با مدل‌های مختلف خانواده پالس، یکی از بهترین موتورسیکلت‌های شهری در ایران است. مدل باکسر ۱۵۰ در دسته موتورهای استریت ۱۵۰ سی‌سی قرار می‌گیرد و برای استفاده طولانی‌مدت در شهر مناسب است. ویژگی‌های این موتور عبارت‌اند از:

حجم موتور: ۱۴۴.۰۸ سی‌سی
نوع پیشرانه: تک سیلندر، چهار زمانه
سیستم سوخت‌رسانی: انژکتور
قدرت: ۱۲ اسب بخار در ۷۵۰۰ دور بر دقیقه
گشتاور: ۱۲.۲۶ نیوتن‌متر
حداکثر سرعت: ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت
گیربکس: دنده‌ای با کلاچ دستی
استارت: برقی و هندلی
ترمزها: کفشکی ساده جلو و عقب
حتی اگر بهترین برند موتور ایرانی یا خارجی را دارید، به دلیل احتمال بیشتر تصادف با موتور نسبت به ماشین، علاوه‌بر بیمه موتور و بیمه شخص ثالث، بیمه تکمیلی انفرادی آسماری را نیز خریداری کنید تا در زمان نقاهت پس از تصادف، بخشی از هزینه درمان شما جبران شود.

موتورهای اسپرت؛ بهترین موتورسیکلت‌ برای مسابقه
موتورهای اسپرت با نام موتورسیکلت‌های دسته ریس (Race) یا مسابقه شناخته می‌شوند. این موتورسیکلت‌ها برای شرکت در مسابقات پیست و شهری مناسب هستند. اگر از طرفداران مسابقات موتورسواری هستید، به خرید یکی از این موتورها نیاز خواهید داشت. در ادامه جدول موتورهای اسپرت را مشاهده می‌کنید، البته دقت داشته باشید که همه مدل‌ها در جدول پوشش داده نشده است.

مشخصات هوندا CB۱۵۰R یاماها R۱۵ هوندا CBR ۲۵۰RR یاماها R۲۵ کی‌تی‌ام RC۲۵۰
وزن (کیلوگرم) ۱۲۵ – ۱۶۷ ۱۶۰ –
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) ۱۲۰ ۱۴۰ ۱۸۰ ۱۳۰ ۱۴۵
حجم موتور (سی‌سی) ۱۴۹ ۱۵۵ ۲۵۰ ۲۵۰ ۲۵۰
حداکثر قدرت (اسب بخار) ۱۹.۵ ۱۸.۳ ۴۰ – –
حداکثر گشتاور (نیوتن‌متر) ۱۵ ۱۴.۱ ۲۲.۹ – –
سیستم سوخت‌رسانی PGM-FI انژکتوری انژکتوری انژکتوری انژکتوری
سیستم تعلیق جلو وارونه ۴۱ میلی‌متری تلسکوپی تلسکوپی تلسکوپی تلسکوپی
سیستم تعلیق عقب بازوی شناور سبک وزن مرکزی مرکزی مرکزی مرکزی
ویژگی‌های برجسته لاستیک پهن، کالیپر ترمز ۴ دیسک دیسک‌های ترمز با ABS دو کاناله اگزوز دو لول، چراغ LED استهلاک کم، لوازم یدکی در دسترس صدای خاص اگزوز، مصرف سوخت عالی
در ادامه این بخش، ۲ مدل از مهم‌ترین موتورهای ریس را که بیشتر خواهان را در بازار ایران دارند به شما معرفی می‌کنیم.

هوندا CB۱۵۰R؛ یکی از مجهزترین موتورهای اسپرت بازار ایران
هوندا CB۱۵۰R یک موتورسیکلت با ۱۲۵ کیلوگرم وزن و حداکثر سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت است. این موتورسیکلت با ویژگی‌های ممتازش رقیب قدرتمندی برای یاماها MT-۱۵ و XSR۱۵۵ محسوب می‌شود. در زیر ویژگی‌های مهم این موتورسیکلت را مشاهده می‌کنید:

موتور: تک سیلندر یورو ۶ DOHC، حجم ۱۴۹ سی‌سی
قدرت: ۱۹.۵ اسب بخار
گشتاور: ۱۵ نیوتن‌متر
مصرف سوخت: ۴۵ تا ۵۰ کیلومتر در لیتر
سیستم سوخت‌رسانی: تزریق سوخت برنامه‌ریزی شده (PGM-FI)
ظرفیت باک: ۸.۵ لیتر
ویژگی‌های برجسته هوندا ۱۵۰R شامل لاستیک پهن ۱۵۰ میلی‌متری، کالیپر ترمز ۴ دیسکی، تعلیق جلو وارونه ۴۱ میلی‌متری و بازوی شناور سبک وزن می‌شود. کنسول ابزار دیجیتال این موتورسیکلت به کیلومتر شمار، چراغ ABS، سرعت‌سنج و هشدار کمبود سوخت مجهز شده است.

موتورسیکلت هوندا CB۱۵۰R یکی از بهترین موتورسیکلت‌ها برای رانندگی در شهر و مسافت‌های طولانی است. اگر از موتور به‌صورت روزانه استفاده نمی‌کنید و فقط مدتی در سال را به موتورسواری اختصاص می‌دهید، بیمه یک ماهه موتور را در کنار بیمه یک ماهه خودرو خریداری کنید تا هزینه کمتری را متحمل شوید.

یاماها R۱۵؛ یکی از کم‌هزینه‌ترین موتورهای ریس در بازار
یاماها در طراحی موتورسیکلت‌های اسپرت پیشرو است و مدل R۱۵ به‌عنوان نسخه کوچکتر خانواده اسپرت یاماها شناخته می‌شود. ویژگی‌های این سیکلت عبارت‌اند از:

پیشرانه: ۱۵۵ سی‌سی تک سیلندر، چهار زمانه، چهار سوپاپ، آب‌خنک
قدرت: ۱۸.۳ اسب‌بخار در ۱۰۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۴.۱ نیوتن‌متر در ۸۵۰۰ دور در دقیقه
نهایت سرعت: ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت
شتاب ۰ تا ۱۰۰: حدود ۱۰ ثانیه
حجم روغن: ۱.۰۵ لیتر
گیربکس: شش سرعته
ظرفیت باک: ۱۱ لیتر
تعلیق: دو کمک‌فنر تلسکوپی جلو و یک کمک‌فنر مرکزی عقب
ترمز: دیسک‌های جلو ۲۸۲ میلی‌متری و عقب ۲۲۰ میلی‌متری با ABS دو کاناله
همچنین یکی از ویژگی‌های جالب یاماها R۱۵ V۴، سیستم اتصال به اپلیکیشن Y-Connect است که امکان نمایش اعلان‌های تماس، پیامک و ایمیل، وضعیت باتری گوشی، میزان مصرف سوخت و ردیابی مکان پارکینگ را فراهم می‌کند.

یاماها؛ بهترین برند موتورسیکلت ایران از نظر موتورسوارها
اسکوتر؛ موتورهای مناسب رانندگی در شهر
اگر تعداد سفرهای شهری شما بالاست و زمان بالایی را در حال موتورسواری سپری می‌کنید، موتورسیکلت‌های اسکوتر گزینه‌ای مناسب برای شما هستند. فضای خالی بین فرمان و صندلی این موتورها، محل قرارگیری پاهای راکب است که باعث حفظ تعادل بیشتر و افزایش ایمنی در تصادفات می‌شود. در زیر، جدولی از بهترین موتورهای اسکوتر آورده شده است:

ویژگی‌ها واریو ۱۶۰ پی سی ایکس ۱۶۰ ان مکس ایکس مکس ۲۵۰ فورزا وگو
نوع موتور تک سیلندر، ۴ زمانه تک سیلندر، ۴ زمانه تک سیلندر، ۴ زمانه تک سیلندر، ۴ زمانه تک سیلندر، ۴ زمانه تک سیلندر، ۴ زمانه
حجم موتور (سی‌سی) ۱۶۰ ۱۵۶ ۱۵۵ ۲۴۹ ۲۵۰ ۱۱۰
قدرت (اسب بخار) ۱۵ ۱۵٫۸ ۱۵ ۲۲٫۵ ۲۳٫۵ ۸
گشتاور (نیوتن‌متر) ۱۴٫۴ ۱۴٫۷ ۱۳٫۹ ۲۴٫۳ ۲۴ ۸٫۴
نوع خنک‌کننده مایع مایع مایع مایع مایع هوا
نوع ترمز جلو دیسکی دیسکی دیسکی دیسکی دیسکی درام
نوع ترمز عقب دیسکی دیسکی دیسکی دیسکی دیسکی درام
سیستم انتقال نیرو CVT CVT CVT CVT CVT CVT
ظرفیت باک (لیتر) ۵٫۵ ۸٫۰ ۶٫۶ ۱۳٫۲ ۱۱٫۵ ۵٫۰
وزن (کیلوگرم) ۱۱۲ ۱۳۲ ۱۲۷ ۱۷۹ ۱۸۲ ۱۰۴
در ادامه به بررسی تخصصی مهم‌ترین اسکوترهای جدول بالا می‌پردازیم.

یاماها سری Max؛ اسکوترهای پرطرفدار با طراحی مدرن و تکنولوژی پیشرفته
یاماها سری مکس شامل مجموعه‌ای از اسکوترهای پرطرفدار و کارآمد می‌شود که برای استفاده در سفرهای شهری بسیار مناسب هستند. این سری از موتورها با طراحی مدرن و تکنولوژی پیشرفته، تجربه‌ای راحت و ایمن برای کاربران فراهم می‌کنند. انواع مختلف اسکوترهای سری مکس عبارت‌اند از:

آیروکس (Aerox)
ان مکس (NMax)
ایکس مکس (XMax)
یاماها سری مکس با حجم موتورهای متنوعی از ۱۲۵ سی‌سی تا ۵۶۰ سی‌سی عرضه می‌شود که هر یک مزایا و ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند. به عنوان مثال: XMax با موتور ۲۵۰ سی‌سی و ۳۰۰ سی‌سی برای عملکرد بالا و مصرف سوخت بهینه طراحی شده است، درحالی‌که NMax با موتور ۱۵۵ سی‌سی از فناوری بلو کور بهره می‌برد که به بهبود کارایی سوخت کمک می‌کند.

برای اطمینان از امنیت و بهره‌وری بیشتر، داشتن بیمه موتور سیکلت ضروری است. بیمه موتور سیکلت در مواقع تصادف در کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری موثر است؛ بنابراین، اگر از موتورهای سری مکس استفاده می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که بیمه مناسبی برای موتور خود دارید.

هوندا کلیک ۱۵۰i و تفاوت آن با واریو انجین‌های ۱۲۵/۱۶۰ و ۱۵۰
هوندا کلیک ۱۵۰i یک اسکوتر پرطرفدار با ویژگی‌های برجسته‌ای مانند موتور ۱۵۰ سی‌سی، چهار زمانه و خنک‌شونده با مایع است که توان ۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۳٫۴ نیوتن‌متر را تولید می‌کند. این اسکوتر با طراحی مدرن و ویژگی‌های ایمنی مانند ترمز دیسکی جلو و ترمز عقب مکانیکی، برای سفرهای شهری مناسب است. در زیر جدول امکانات این اسکوتر را با سایر موتورهای این برند مشاهده می‌کنید:

ویژگی‌ها هوندا کلیک ۱۵۰i هوندا واریو ۱۵۰ هوندا واریو ۱۶۰ هوندا واریو ۱۲۵
حجم موتور (سی‌سی) ۱۵۰ ۱۵۰ ۱۶۰ ۱۲۵
قدرت (اسب بخار) ۱۳ ۱۳٫۱ ۱۵٫۴ ۱۱٫۱
گشتاور (نیوتن‌متر) ۱۳٫۴ ۱۳٫۴ ۱۴٫۷ ۱۰٫۸
وزن (کیلوگرم) ۱۰۷ ۱۱۲ ۱۱۲ ۱۱۱
ابعاد (طول × عرض × ارتفاع) ۱۹۱۹ × ۶۷۹ × ۱۰۶۲ میلی‌متر ۱۹۲۱ × ۶۸۳ × ۱۰۹۶ میلی‌متر ۱۹۲۱ × ۶۸۳ × ۱۰۹۶ میلی‌متر ۱۹۱۸ × ۶۷۹ × ۱۰۹۶ میلی‌متر
سیستم خنک‌کننده مایع مایع مایع مایع
نوع ترمز جلو دیسکی دیسکی دیسکی دیسکی
نوع ترمز عقب مکانیکی مکانیکی مکانیکی مکانیکی
ظرفیت باک (لیتر) ۵٫۵ ۵٫۵ ۵٫۵ ۵٫۵
هوندا کلیک ۱۵۰i و واریو هر دو از مدل‌های محبوب و قابل اعتماد در دسته اسکوترها هستند. انتخاب هر یک از این مدل‌ها بستگی به نیازها و ترجیح شخصی شما دارد. برای اطمینان از امنیت و کاهش هزینه‌های تصادفات، داشتن بیمه شخص ثالث ضروری است. این بیمه نه‌تنها در مواقع اضطراری کمک می‌کند بلکه باعث آرامش خاطر در طول سفرهای شهری می‌شود.

بررسی تفاوت‌های هوندا کلیک ۱۵۰i و واریو ۱۶۰
موتورهای آفرود؛ بهترین نوع موتورسیکلت‌ برای مسیرهای ناهموار
موتورهای آفرود (Off-Road) به دسته‌ای از موتورسیکلت‌ها گفته می‌شود که برای حرکت در مسیرهای ناهموار، خاکی، سنگلاخی و خارج از جاده طراحی شده‌اند. این موتورها ویژگی‌های خاصی دارند که آن‌ها را برای این نوع مسیرها مناسب می‌سازد. شاسی مقاوم و تقویت‌شده، چرخ‌های بزرگ با لاستیک‌های عاج‌دار، وزن سبک و ترمزهای قوی از جمله ویژگی‌های موتورهای آفرود محسوب می‌شوند. در ادامه، دو نمونه از بهترین موتورهای آفرودی بازار را معرفی کرده‌ایم.

زونتس Z۲ ۱۵۰؛ یکی از کم‌مصرف‌ترین موتورهای موجود در بازار
زونتس Z۲ ۱۵۰ از فناوری‌های پیشرفته و قطعات با کیفیت بهره می‌برد و با قیمت مناسب، جایگاه ویژه‌ای در بین بهترین موتورسیکلت‌های ایران دارد. ویژگی‌های برجسته این موتور شامل کلاچ اسلیپر، سیستم ABS، دو سوکت USB و ارگونومی تنظیم‌پذیر می‌شود. سایر مشخصات زونتس Z۲ به شرح زیر است:

تنظیم ارتفاع دسته فرمان
تنظیم کشش و فشردگی فنر تعلیق عقب
دوشاخ آلومینیومی نامتقارن
دیسک‌های ترمز با قطرهای متفاوت و ABS
موتورسیکلت Z۲ ۱۵۰ یک انتخاب مناسب برای افرادی است که به دنبال تجربه سفری ایمن و راحت با یک موتور پرقدرت هستند. اگر به‌دلیل اینکه اخیرا با موتور تصادف داشته اید و مشخص شدن مقصر تصادف پلیس راهنمایی و رانندگی سر صحنه تصادف آمده است، حتما از نحوه گرفتن کروکی تصادف اطلاع دارید. توصیه می‌شود حتی در صورت مقصر بودن در تصادف، از پرداخت نقدی خسارت وسیله نقلیه مقابل خودداری کنید؛ حتی اگر مشخص شود که مقصر تصادف شما هستید، با داشتن بیمه موتور نیاز به پرداخت خسارت نقدی به طرف مقابل نخواهید داشت و بیمه خسارت‌های وارده را جبران خواهد کرد.

زونتس Z2150؛ موتور ایمن و پرقدرت مناسب سفر
موتور سیکلت دلتا SX۲؛ یکی از بهترین تریل‌های موجود در بازار
موتورسیکلت دلتا SX۲ با ویژگی‌های فنی متعدد، گزینه‌ای ایده‌آل برای علاقه‌مندان به موتورسیکلت‌های تریل است. در ادامه ویژگی‌های ممتاز SX۲ را مشاهده می‌کنید:

انجین: چهارزمانه، ۱۵۰ سی‌سی
سیستم تعلیق: تلسکوپی جلو و عقب
ترمزها: دیسکی جلو و عقب
سیستم روشنایی: LED
نمایشگر: دیجیتال
طراحی: ارگونومیک صندلی و دسته‌ها
باک سوخت: ظرفیت بالا و مصرف سوخت بهینه
این موتورسیکلت برای استفاده در شهر، جاده‌های بین‌شهری و آفرود مناسب است. نمایشگر دیجیتال اطلاعات مهمی مانند سرعت، مسافت، میزان سوخت و دمای موتور را نمایش می‌دهد. طراحی ارگونومیک صندلی و دسته‌ها به‌راحتی و کنترل بهتر موتور کمک می‌کند.

ادونچر؛ موتورهایی مناسب ماجراجویی و سفر
موتورهای ادونچر (Adventure) دسته‌ای از موتورسیکلت‌های مناسب برای مسافرت‌های طولانی و سفرهای ماجراجویانه در مسیرهای مختلف شامل جاده‌های آسفالتی و مسیرهای ناهموار و خاکی هستند. موتورهای ادونچر به سیستم‌های مدرنی نظیر ترمز ABS، سیستم کنترل کشش و سیستم‌های ناوبری GPS مجهز هستند که راحتی و ایمنی بیشتری را برای راکب آن‌ها فراهم می‌کنند. این موتورها برای افرادی که به‌دنبال ترکیبی از ماجراجویی، کشف مسیرهای جدید و لذت‌بردن از طبیعت با موتورسیکلت هستند، مناسب است. بهترین موتورهای سبک ادونچر را معرفی کرده‌ایم.

بنلی TRK؛ یکی از محبوب‌ترین موتورسیکلت های ادونچر برای مسافرت
موتورسیکلت بنلی TRK به دلیل قیمت پایین و طراحی زیبا، جایگاه خوبی در بازار موتورهای ادونچر ایران دارد. ویژگی‌های این موتور عبارت‌اند از:

کیلومتر‌شمار دیجیتال
نشانگر بنزین و دنده
رینگ‌های ۱۷ اینچی و لاستیک‌های پیرلی
باک بنزین: ۱۹ لیتری، مصرف ۴.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
قدرت: ۲۵ اسب بخار در ۹۲۵۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۸۰۰۰ دور در دقیقه
گیربکس: ۶سرعته
ظرفیت روغن: ۱.۳ لیتری
وزن: ۱۷۳ کیلوگرم
یکی از ویژگی‌های جذاب دیگر بنلی TRK، اتصال بلوتوث به نمایشگر TFT رنگی است که امکان نمایش اعلان‌های تماس و پیام‌ها را فراهم می‌کند. همچنین، این موتور مجهز به سیستم روشنایی کامل LED و دستگیره‌های کنترل روشنایی در شب است.

KTM ادونچر؛ یکی از بهترین موتورها برای سفر و ماجراجویی
ارتفاع زیر موتورسیکلت KTM Adventure برابر با ۸۵۵ میلی‌متر است و صندلی پهن و مسطح آن، راحتی را برای راکب فراهم می‌کند. سایر ویژگی‌ها عبارت‌ است از:

شاسی: تعادل مناسب در پیچ‌ها و جاده‌های صعب‌العبور
مصرف سوخت: ۲۷ تا ۳۰ کیلومتر در لیتر
باک بنزین: مسیر حدود ۴۳۰ کیلومتر با یک‌بار پر کردن
قدرت: ۳۰ اسب بخار
گشتاور: ۲۴ نیوتن‌متر
سیستم خنک‌کننده: قدرتمند
کمک‌های معکوس: ۴۳ میلی‌متری
سیستم ترمز: ABS
این ویژگی‌ها، KTM Adventure را به یک گزینه ایده‌آل برای ماجراجویی و سفرهای طولانی تبدیل کرده است.

راحتی و قدرت؛ ترکیبی ایده‌آل در KTM Adventure
در این مقاله به بررسی و معرفی بهترین موتورسیکلت‌های موجود در بازار ایران پرداختیم. نیازهای مختلف استفاده‌کنندگان از موتورسیکلت مانند: مصرف سوخت، راحتی، ایمنی و قابلیت‌های فنی را در مدل‌های معروف بررسی کردیم. انواع مختلف موتورسیکلت‌ها از جمله استریت، اسپرت، اسکوتر، آفرود و ادونچر را معرفی نمودیم. همچنین به نقش مهم بیمه موتورسیکلت در کاهش هزینه‌های ناشی از تصادفات و افزایش ایمنی اشاره کردیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله بتوانید انتخابی آگاهانه و مطمئن داشته باشید.