مدیر ابزارها و نهادهای مالی فرابورس ایران با تاکید بر وجود ریسک انحراف طرح از عملكرد پیش‌بینی‌شده در طرح‌های تامین مالی جمعی، گفت: سرمایه‌گذاران کرادفاندینگ ملزم به مطالعه و تایید بیانیه ریسک مختص طرح هستند.

میثم زارع زاده با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاران طرح‌های تامین مالی جمعی در سود و زیان طرح‌ها شریک هستند، عنوان کرد: تامین‌کنندگان منابع در طرح‌های کرادفاندینگ نقش مشارکت‌کننده در طرح را دارند و به دلیل وجود ریسک‌ انحراف طرح از عملکرد پیش‌بینی‌شده، قبل از سرمایه‌گذاری ملزم به مطالعه و تایید بیانیه ریسک مختص طرح هستند.

وی کرادفاندینگ را به عنوان یکی از ابزارهای بهینه تامین مالی برای توسعه کسب‌وکارها دانست و گفت: با این وجود، سرمایه‌گذاری در مدل‌های بازده‌محورِ کرادفاندینگ بین روش‌های تامین مالی ساختاریافته‌تر مانند صکوک، ریسک بالاتری دارد و سرمایه‌گذاران با علم به وجود ریسک‌های آن، به دنبال کسب بازده بیشتر خواهند بود.

مدیر ابزارها و نهادهای مالی فرابورس به اهمیت موضوع سواد سرمایه‌گذاری در حوزه تامین مالی جمعی و درک ماهیت آن تاکید کرد و افزود: سرمایه‌گذاران باید متناسب با ویژگی‌های رفتاری، سطح ریسک‌گریزی، ریسک‌پذیری خود و … اقدام به سرمایه‌گذاری در این حوزه کنند.