رضا طاهری رئیس هیات مدیره فولاد خوزستان گفت: در حال حاضر تأمین نیاز داخلی اولویت شرکت فولاد خوزستان است اما امکان صادرات محصولات خود تا ۷۰ درصد را داریم.

به گزارش نبض اقتصاد، رییس هیات مدیره شرکت فولاد خوزستان با اشاره به ظرفیت تولید ۴ میلیون تن در بیلت، بلوم و اسلب در استان خوزستان، گفت: این شرکت به دلیل اتصال به شبکه راه آهن، دسترسی به آبهای آزاد و قرار گیری در جوار جاده های ترانزیتی جایگاه ویژه ای برای صادرات دارد.
وی با بیان اینکه فولاد خوزستان نخستین تولیدکننده فولاد خام در کشور است، افزود: پروژه آهن اسفنجی و پروژه زمزم ۳ را سال گذشته انجام داده است. همچنین این شرکت پروژه تکمیل زنجیره از سنگ آهن تا فولاد را در دست اقدام دارد.
رضا طاهری با بیان اینکه در فولاد خوزستان حال حاضر در بحث تولید آهن اسفنجی به دنبال تامین نیاز خود و صادرات هستیم، گفت: در حال حاضر فولاد خوزستان در حال تکمیل زنجیره ارزش خود است و در این مسیر بررسی برای تامین نیاز سایر شرکتهای داخلی و صادرات نیز انجام شده است.
رییس هیات مدیره فولاد خوزستان با تاکید بر اینکه فولاد خوزستان به ۲۷ کشور دنیا صادرات دارد، اظهار کرد: هم اکنون به دنبال صادرات به بازار کشورهای آفریقایی هستیم.
وی گفت؛ در مقطع کنونی فولاد خوزستان با کیفیت ترین شمش کشور را تولید می کند. به همین دلیل مشکلی برای صادرات وجود ندارد.
رییس هیات مدیره شرکت فولاد خوزستان با اشاره به اینکه فولاد خوزستان در مقطع کنونی با کشورهای مختلف همکاری صادراتی دارد، اظهار کرد: فولاد خوزستان در مبحث صادرات بر روی یک کشور خاص تمرکز ندارد و در شرایط کنونی با کشور ترکیه نیز همکاری هایی دارد.
وی با بیان اینکه فولاد خوزستان از سنگ تا شمش را تولید می کند، تصریح کرد: همچنین در آینده روی بحث نبرد پروژه‌های جدیدی انجام خواهیم داد.
طاهری با تاکید بر اینکه سال ۱۴۰۳ برای فولاد خوزستان بهتر از سال گذشته خواهد بود، گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های امسال شرکت، صادرات آهن اسفنجی است. با توجه به اینکه در ۴۰ سال گذشته در تحریم بوده ایم در مقطع کنونی باکی از تحریم نداریم.
وی تاکید کرد، در مقطع کنونی کارکنان و مدیران شرکت فولاد خوزستان عزم خود را جزم کرده اند تا در تولید و صادرات بهتر از سال گذشته عمل کنند.
رییس هیات مدیره فولاد خوزستان درباره تاثیر نرخ ارز بر فروش صادراتی این شرکت نیز گفت: در شرایط کنونی قیمت ارز صادراتی بر مبنای سامانه نیما است. در حالی که مواد اولیه فولاد خوزستان با نرخ بازار آزاد تامین می شود.
وی با اشاره به اینکه از سال گذشته فولاد خوزستان و شرکت پیشگامان در زمینه خدمات فنی و مهندسی قدرتمند شده اند‌، گفت: هم اکنون مطالعاتی برای صادرات به آمریکای جنوبی و حوزه خلیج فارس انجام شده است.
طاهری با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیلت، بلوم و اسلب با ۴ میلیون تن ظرفیت در حال انجام است، اظهار کرد: در فولاد شادگان و فولاد اندیمشک برنامه خوبی برای تولید داریم تا بتوانیم به تولید ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن خواهد رسید.
وی افزود: در حال حاضر تأمین نیاز داخلی اولویت شرکت است اما امکان صادرات محصولات خود تا ۷۰ درصد را داریم و در شرایط کنونی این شرکت محصولات با کیفیت تولید می کند. به همین دلیل در زمینه صادرات مشکلی نداریم از سوی دیگر این شرکت به تعهدات خود نیز عمل کرده است بنابراین شرکتهای خارجی استقبال خوبی نسبت به تولیدات فولاد خوزستان دارند و از طرف دیگر این شرکت نگرانی برای تحریم ها ندارد و همچنان می تواند محصولات خود را به بازارهای هدفش صادر کند.