مراسم گرامیداشت هفته کار و روز کارگر و تجلیل از کارگران نمونه در سالن همایش های بین المللی منطقه آزاد چابهار با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان، معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان چابهار، معاونین، مدیران، کارفرمایان و کارگران نمونه منطقه آزاد چابهار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد چابهار، در این مراسم حمیرا ریگی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار، ضمن گرامیداشت هفته کار و روز جهانی کارگر، از تلاش ها و خدمات ارزشمند کارگران در عرصه تولید و اقتصاد کشور قدردانی کرد. وی گفت: کارگران ستون فقرات اقتصاد و تولید هستند و نقش بسیار مهمی در توسعه و پیشرفت کشور دارند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان با تاکید بر اهمیت تحقق شعار سال، اظهار داشت: رفع موانع تولید و جهش تولید با مشارکت مردم قطعا با دستان و دانش شما کارگران خلاق و نوآور محقق می گردد.

وی در ادامه با اشاره به رهیافت لجستیک و رویکرد اقتصاد دریا محور، گفت: در دوره جدید مدیریتی نوین سازمان منطقه آزاد چابهار با رویکرد توسعه دریا محور و همچنین با رهیافتی لجستیکی در سرزمین اقتصادی منطقه آزاد چابهار، در روز جهانی کارگر فرصت را مغتنم شمرده و اعلام می دارم، ما به افق های جدید می اندیشیم و می خواهیم به کمک شما عزیزان در مسیر جهانی شدن حرکت کنیم که نقش کارگران متعهد، خلاق، نوع آور و فناور در تولید و بالاخص در حوزه صنعت دانش بنیان بی بدیل است و نه تنها به آن ایمان داریم بلکه با پشتوانه آن در این مسیر قدم گذاشتیم و همچنین بر این باور هستیم که امنیت اقتصادی هر کشور به دست کارگران آن کشور است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد همچنین با تاکید بر لزوم توجه به امنیت شغلی کارگران، اظهارداشت: امنیت شغلی حداقل خواسته ای است که کارگران عزیز به آن نیاز دارند و ما از کارفرمایان محترم تقاضا داریم که در این زمینه اهتمام ویژه ای داشته باشند.

دکتر ریگی در رابطه با اهمیت تولید داخلی در شرایط جنگ اقتصادی، گفت: بدیهی است که امروز از شرائط جنگ اقتصادی کشورهای دشمن با جمهور اسلامی ایران، تنها با اتکا بر تولید داخلی می توان از آن سربلند عبور کرد و در این راستا جامعه کارگری در تحقق این امر نقش بسیار موثری دارد.

در پایان این مراسم از ۱۶۰ نفر کارگر نمونه و همچنین ۲ نفر کارفرمای نمونه با اهدای لوح و هدیه تجلیل شد.