سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه فارس و همچنین همایش تجلیل از کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار برتر استان با حضور معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل استانداری فارس برگزار شد.

سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه فارس و همچنین همایش تجلیل از کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار برتر استان با حضور معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل استانداری فارس برگزار شد.

🔸به گزارش روابط عمومی پتروشیمی شیراز، جواد شورانگیز حقیقی جوان نخبه شاغل در پتروشیمی شیراز به عنوان کارگر نمونه بخش صنعت در سی و پنجمین جشنواره امتنان در فارس معرفی و از وی تجلیل شد.

🔸طراحی و‌ اختراع دستگاه اندازه گیری سرعت ماشین‌های دوار و دستگاه جرقه زنی و جایگزینی آن با دستگاه لرزش سنجش و فرکانس متر در شرکت پتروشیمی شیراز توسط جواد شورانگیز، جوان نخبه و فارغ‌التحصیل رشته الکترونیک از دانشگاه شیراز موجب کسب این افتخار شد.

🔸شورانگیز، جوان نخبه‌ای که از دانشگاه شیراز و در رشته الکترونیک فارغ‌التحصیل شده و در تشریح جزییات کارکرد دستگاهی که اختراع کرده، بیان کرد: تنها کشورهای خاصی این دستگاه را تولید می‌کنند و به دلیل کاربردی بودن آن در صنایع هوایی، جزو قطعات تحریمی محسوب می‌شود.

🔸وی با تصریح بر این موضوع که این دستگاه وارداتی را نه می‌شد بومی سازی و نه از خارج تامین کرد، گفت: اگر فکری به حال این این قطعه نمی‌شد، روند تولید در پتروشیمی شیراز با مشکل مواجه می‌شد.

🔸شورانگیز خاطرنشان کرد: از آنجا که در شرایط عادی همیشه باید پیش بینی آینده را کرد، تصمیم گرفتیم با توجه به تجربه تعمیراتی که از سایت می‌آید، دستگاه را خودمان بسازیم.

🔸وی ادامه داد: این دستگاه در جهت تعمیر سیستم‌ لوپ‌های لرزش، به ما کمک می‌کند.

این مخترع جوان با بیان اینکه نمونه قبلی این دستگاه مکانیکی بوده و ما در طراحی، بخش مکانیکی را کامل حذف و بخش دیجیتال و طراحی و ساخت را در خود مجتمع پتروشیمی شیراز انجام دادیم، عنوان کرد: این دستگاه در سال ۱۴۰۰ به نام پتروشیمی شیراز ثبت شد.

🔸مهندس احمد رضا حیدرنیا، مدیرعامل محترم شرکت پتروشیمی شیراز نیز طی پیامی ضمن تبریک موفقیت کسب شده توسط این جوان نخبه، روز جهانی کارگر را گرامیداشت و گفت: کارگران به مثابه ستون‌های استوار نظام و مظهر خلاقیت و تلاش بی‌وقفه هستند.

🔸وی تصریح کرد: کارگران پتروشیمی شیراز با تعهد، تخصص و روحیه مشارکت خود، در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» گام‌های بلندی در راستای افزایش تولید، ارتقای کیفیت محصولات و رونق اقتصادی کشور برداشتند.

🔸مدیرعامل و نائب رئیس هیات مدیره شرکت پتروشیمی شیراز خاطرنشان کرد: ما در پتروشیمی شیراز همواره بر حفظ کرامت انسانی کارگران، ارتقای سطح رفاه و معیشت آنان و ایجاد محیطی امن و سالم برای کار اهتمام داشته‌ایم و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.