نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در راستای نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازارهای بین‌المللی از امروز تا ۱۲ اردیبهشت ماه با سخنرانی رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاحیه، آغاز به کار کرد. ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو از سوی سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از امروز (شنبه ۸ اردیبهشت) آغاز به کار کرد. افتتاحیه این نمایشگاه به حضور آیت الله رئیسی، رئیس جمهوری، عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، و سایر مسوولان و نماینده کشورهای مهمان برگزار شد.

در این نمایشگاه شرکت‌ها و بازرگانان از کشورهای مختلف دنیا، حضور داشته و اقدام به مذاکره و برقراری تعاملات تجاری با بزرگ‌ترین برندهای صنعتی ایران در حوزه‌های صنعتی مختلف خواهند کرد.

در این نمایشگاه پنج روزه، محصولات و دستاوردها در حوزه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی در هفت گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، فرش و صنایع‌دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساحتمان و خدمات فنی-مهندسی و پتروشیمی عرضه می‌شود.

این نمایشگاه میزبان بیش از ۲ هزار بازرگان، سرمایه‌گذار و تاجر خارجی از ۱۲۰ کشور جهان خواهد بود.

نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی، در ۱۷ سالن نمایشگاهی در متراژ ۵۰ هزار متر با حضور ۸۰۰ شرکت ایرانی در حالی آغاز به کار خواهد کرد که پیش‌بینی می‌شود در آن سه هزار و ۵۰۰ جلسه بی تو بی با حضور ۵۰ هیات عالی رتبه برگزار شود.

در این نمایشگاه امکاناتی از جمله هماهنگی جلسات اختصاصی بی تو بی بین بازدیدکننـدگان خارجـی و شرکت‌های ایرانــی، گردهمایی‌های صنعت محور با بازدیدکنندگان خارجی، تورهای تخصصی داخل نمایشگاه برای بازدیدکنندگان خارجی، برگزاری وبینارهای آشنایی با توانمندی‌های صنعتی ایران، برگــزاری وبینارهــای تخصصی، معرفی دسته محصولات منتخب ایـران، انتشار گزارش‌های تخصصی بازار محصولات منتخب صنایع غذایی، انتشار گزارش‌های تخصصی، معرفی محصولات منتخب صنایـع پزشکی، ارائه خدمات مشاوره در طول برگزاری نمایشگاه، دسترسی به نرم افزار اختصاصی، دسترسی به مترجم و سایر موارد ارائه می‌شود.

نرم افزارهای تخصصی در این نمایشگاه شامل اطلاعات شرکت‌های حاضر در نمایشگاه شامل، اطلاعات محصولات عرضه شده در نمایشگاه، امکان ثبت میزان رضایت در رابطه با جلسات، امکان برقراری ارتباط مستقیم با مرکز بی تو بی، نمایش نقشه نمایشگاه و جانمایی شرکت‌ها، امکان ارسال نظرات و پیشنهادات در رابطه با ایران اکسپو فراهم شده است