رئیس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد اجرایی سفر قشم از برقراری تردد دریایی در دو مسیر بندر شهید ذاکری و اسکله لافت به سمت بندرعباس و بالعکس خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، علی اشتری با اعلام این مطلب، اظهار داشت: شرایط جوی برای سفرهای دریایی بین قشم و بندرعباس به حالت آرامش رسیده و تردد از بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری قشم و از اسکله پل به اسکله لافت در جزیره قشم و بالعکس برقرار است.

وی با اعلام اینکه ۴۰ فروند شناور مسافری با ظرفیت ۴۰۰۰ صندلی در دو بندر شهید ذاکری و شهید حقانی در حال ارائه خدمات به گردشگران هستند، افزود: در اسکله پل و لافت هم ۳۵ فروند شناور لندینگ کرافت (شناورهای ویژه حمل خودرو بر روی آب) در شرایط عادی و در شرایط پُر ترافیک خودرویی، تا ۴۵ فروند از این نوع شناورها آماده خدمات هستند.

به گفته رئیس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد اجرایی سفر قشم، سفر از بندر شهید ذاکری شهر قشم به مقصد جزایر هرمز و لارک هم برقرار است.

 

** تعطیلی ۳ اسکله گردشگری

وی یادآور شد: گردش دریایی در سه اسکله هنگام، شیب دراز و کندآلو به دلیل ورزش باد شدید تا اطلاع ثانوی امکان‌پذیر نیست.

اشتری افزود: علاقمندان به گردش دریایی می‌توانند از ظرفیت‌های دیدنی حوزه حرا شامل اسکله‌های سهیلی، گورزین، دهخدا، طبل، گوران و شهر لافت لذت ببرند.

 

جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در دور دوم سفرهای نوروزی، همچنان با اقبال خوب میهمانان و گردشگران همراه است.