نبض اقتصاد آنلاین :حسن یزدانی و دیوید تیلور آمریکایی امشب (یکشنبه شب) در فینال کشتی آزاد ۲۰۲۳ قهرمانی جهان به روی تشک می‌روند.

 

کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد ایران به فینال قهرمانی جهان راه یافت و در ششمین نبرد رو در روی خود با دیوید تیلور دیدار خواهد کرد.

ایران امشب (یکشنبه شب) سه فینالیست دارد که رقابت‌های رده بندی و فینال چهار وزن نخست از ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه آغاز می‌شود. با حذف رضا اطری، ایران در وزن ۶۱ کیلوگرم نماینده ندارد.

در فینال وزن ۷۰ کیلوگرم امیر محمد یزدانی پس از ۵ مبارزه که از ساعت ۱۹:۴۵ آغاز می‌شود، حدود ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه با رقیب آمریکایی خود مبارزه می‌کند.

سپس بعد از دو مبارزه، حسن یزدانی در فینال ۸۶ کیلوگرم به مصاف دیوید تیلور می‌رود که این کشتی حدود ساعت ۲۱ تا ۲۱ و ۱۵ دقیقه خواهد بود. البته با توجه به زمان مسابقات قبلی، ممکن است دقایقی زمان مبارزه یزدانی جلو یا عقب شود.

همچنین، دو کشتی پس از فینال یزدانی، امیر حسین زارع در فینال سنگین وزن با گنو پتریاشویلی مبارزه می‌کند که این مسابقه حدود ساعت ۲۱ و ۴۵ دقیقه خواهد بود.

برنامه مسابقات امروز کشتی‌گیران ایران در رقابت های جهانی بلگراد

همچنین ۴ نماینده از ساعت ۱۲ ظهر امروز روی تشک می‌روند. علاوه بر سه نماینده‌ای که در مرحله پایانی چهار وزن اول خواهیم داشت، میلاد والی‌زاده، یونس امامی، محمد نخودی و امیرعلی آذرپیرا از نوبت صبح روز دوم روی تشک خواهند رفت. در وزن ۵۷ کیلوگرم، میلاد والی‌زاده جوان که برای اولین بار مسابقات جهانی یک رده سنی را تجربه می‌کند، یک دور استراحت کرده و بعد از آن با رضوان کواکس از رومانی کشتی خواهد گرفت. در این وزن ۳۳ کشتی‌گیر حضور دارند.

در وزن ۷۴ کیلوگرم، یونس امامی دارنده مدال سال گذشته هم یک دور استراحت کرده و بعد از آن به مصاف علی پاشا عمرپاشایف از بلغارستان می‌رود. وزن ۷۴ کیلو ۴۵ کشتی‌گیر دارد. یونس امامی دو مدال برنز جهان را در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۲ در کارنامه دارد.

محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم یک دور استراحت کرده و بعد از آن با برنده کشتی رمضان سازی از ترکیه و یوتا میوا از ژاپن کشتی می‌گیرد. در این وزن ۲۷ کشتی‌گیر حضور دارند. نخودی در دو سال متوالی به فینال این وزن مسابقات جهانی رسیده و امسال برای سومین دوره متوالی دنبال فینالیست شدن است.

همچنین در وزن ۹۲ کیلوگرم، امیرعلی آذرپیرا، یکی دیگر از تازه‌وارد‌های تیم ملی آزاد که دو مدال طلای امید‌های جهان را در کارنامه دارد، اما برای اولین بار به عضویت تیم ملی بزرگسالان درآمده است، با جانگ از کره جنوبی کشتی می‌گیرد و بعد از آن زاهید والنسیا را در پیش دارد.

در واقع امروز دو کشتی‌گیر تازه وارد و دو عنوان‌دار جهان در ترکیب تیم ملی ایران در روز دوم پیکار‌های جهانی روی تشک می‌روند که دو وزن آنهم المپیکی است، ۵۷ و ۷۴ کیلوگرم.