نبض اقتصادآنلاین: «پارسا جمشیدی» نوجوان شگفتی‌ساز 16 ساله ایرانی در مسابقات جهانی wnbf (فدراسیون جهانی بدنسازی نچرال) موفق به کسب مدال طلا شد.

نبض اقتصادآنلاین: «پارسا جمشیدی» نوجوان شگفتی‌ساز ۱۶ ساله ایرانی در مسابقات جهانی wnbf (فدراسیون جهانی بدنسازی نچرال) موفق به کسب مدال طلا شد.

به گزارش خبرنگار ما، این مسابقات در کشور امارات برگزار شد و از کشور ایران علیرضا شریفی در رده جوانان و بزرگسال فیزیک نچرال ۲ مدال طلا و پارسا جمشیدی در رده نوجوانان فیزیک نچرال ۱ مدال طلا و حمید رضا پورخسروانی در رده بیلدینگ بزرگسال مدال برنز جهان را کسب کردند.
برپایه این گزارش یک از مقررات و ویژگی‌های فدراسیون wnbf این است که همه همه ورزشکاران شرکت کننده در این مسابقات باید حداقل به مدت پنج سال عاری از مواد مخدر باشند. به طور خاص، استروئیدها و هورمون های رشد از هر نوعی، و همچنین دیورتیک‌های تجویزی و ایمپلنت‌های عضلانی ممنوع هستند. برای تأیید این وضعیت، همه رقبا قبل از مسابقه هم آزمایش ادرار و هم آزمایش پلی گراف را انجام می دهند.
گفتنی است پیشتر، این پروتکل تست برای اولین‌بار در مسابقات دو و میدانی حرفه‌ای مورد استفاده قرار گرفت و فدراسیون جهانی بدنسازی نچرال (بدون دارو و دوپینگ) از سال ۱۹۸۹ میلادی فعالیت خود را در کشور آمریکا با هدف گسترش ورزش بدنسازی بدون مصرف دارو و دوپینگ آغاز کرد.